.             

 

РІЧНИЙ  ЗВІТ 

директора  закладу перед колективом та батьківською громадськістю за 2020-2021 н.р.

Закінчився ще один  навчальний рік і ми підводимо підсумки роботи колективу . Наш заклад є закладом загального розвитку , в якому забезпечується фізичний , розумовий та психологічний розвиток дітей , навчання та виховання дітей від 2 до 7 років.                                        Заклад діє згідно з основними положеннями Конституції України, Законом України «Про дошкільну освіту», Національною доктриною розвитку освіти України в ХХІ столітті, Положенням «Про дошкільний навчальний заклад», «Про охорону дитинства», Конвенцією «Про права дитини», законами України «Про пожежну безпеку», «Про охорону праці», «Про забезпечення санітарно - епідеміологічних норм» , а також згідно Базового компоненту дошкільної освіти, Колективної угоди між адміністрацією, профспілковим комітетом та трудовим колективом,Правилами внутрішнього розпорядку, Посадових інструкцій та  Статуту  Урожайненської початкової школи , затвердженого рішенням 6 сесії міської ради VIII скликання від 20.01.2021 року №90.    Дошкільний навчальний заклад працював за Програмою виховання та навчання дітей від  2  до  7  років «Дитина» .     Керуючись основними державними документами , що регламентують діяльність дошкільного навчального закладу , вихователі спільно з батьками створювали необхідні умови для розвитку потреб і інтересів кожної дитини , для її духовного зростання , фізичної досконалості .

Організація освітньо-виховного процесу в дошкільному закладі була спрямована на реалізацію основних завдань днз , при визначенні яких були враховані їх сучасність , актуальність , можливості колективу . Метою роботи нашого колективу є забезпечення ціннісного розвитку дитини , розвиток її творчої спрямованості , розкриття потенційних можливостей дитини , визнання унікальності ролі дошкільного виховання в становленні особистості .

Урожайненська початкова школа  організовує освітній процес за гуманітарним напрямком. Режим роботи закладу: 5-денний, 9-годинний з 7-30   до 16-30.

Дошкільний навчальний заклад укомплектований педагогічними кадрами: 2 вихователі .

Якісний склад педагогічних кадрів  закладу  :

Стаж роботи педагогів:

- більше 25 років – 2.

Особлива увага приділялася самоосвіті педагогічний працівників. Педагогічна робота здійснювалася різнобічно: участь у РМО, консультаціях, вивчення методичної та психологічної літератури. З метою підвищення теоретичного фахового рівня були придбані новинки періодичних видань: «Дошкільне виховання», «Освіта і право», З метою реалізації основних завдань, щодо формування особистості дошкільника, педагогічний колектив працював  над створенням єдиного методичного простору.

Педагоги дошкільного навчального закладу усвідомлюючи важливість реформування і оновлення дошкільної освіти постійно намагаються підвищувати свій професійний рівень через проходження курсової підготовки , самоосвіту , прийняття активної участі в різноманітних методичних заходах . Так курсову підготовку при КВНЗ « Херсонська академія неперервної освіти » пройшли в цьому навчальному році вихователь Маловічко Т.В. і вихователь Маркова О.В.

Найвищою формою підвищення рівня педагогічної майстерності , креативності педагогів була педрада . Проведені педради відзначались актуальністю , науковістю та педагогічною доцільністю тематики та інноваційним підходом до їх проведення через  використання інтерактивних форм та методів роботи . Протягом навчального року для вирішення завдань , спрямованих на вдосконалення кваліфікації та професійної майстерності педагогів , реалізацію поставлених пріоритетних завдань були проведені такі педагогічні ради : 1. «  Завдання педагогічного колективу на 2020-2021 навчальний рік » ( Про аналіз результатів освітньої роботи за минулий навчальний рік  ; про завдання педагогічного колективу на новий навчальний рік ; обговорення і затвердження річного плану роботи днз ; про тематику самоосвіти педагогів на поточний навчальний рік ; затвердження програм , за якими будуватиметься освітній процес , режиму дня та розкладу навчально-пізнавальної діяльності . 2. « Формування почуття національної самосвідомості та любові до рідної землі у дітей дошкільного віку »(аналіз виконання рішень  попередньої педради ; використання українознавства та етнопедагогіки у національному вихованні дошкільників ; робота з батьками з питань патріотичного виховання дітей ). 3. « Підсумки роботи закладу за минулий навчальний рік » ( Аналіз виконання рішень попередньої педради ; наступність на етапах дитячий садок та початкова школа ; фізична готовність дітей до шкільного навчання ; соціально-психологічна готовність дітей шестирічного віку до навчання у школі ; звіти роботи вихователів ).

Якість освітнього процесу в дошкільному закладі відповідає програмним вимогам програми «Дитина». Для вирішення завдань поставлених програмою, зусилля педагогічного колективу в 2020/2021 навчальному році були спрямовані на вирішення таких завдань:

  1. Впроваджувати освітню програму для дітей від 2 до 7 років  «Дитина» (оновлена ).
  2. Вдосконалення громадянської свідомості у дошкільників, почуттів любові до рідного краю впроваджуючи творчу спадщину В.О.Сухомлинського.
  3. Продовжувати роботу щодо формування здоров’язберігаючої компетентності дітей.

Виконуючи завдання намічені у річному плані, педагогічний колектив закладу намагався створити найсприятливіші умови для успішного розвитку, навчання та виховання дітей. Заняття було провідною, але не єдиною формою навчання дітей. На заняття виносився лише основоположний зміст програми, який знаходив своє продовження в цільових прогулянках, екскурсіях, іграх, пошуково-дослідницькій діяльності. В роботі з дітьми використовувались як традиційні так і нетрадиційні підходи; цікаво проходили заняття у формі змагань, подорожей, екскурсій. Педагоги  використовували в своїй роботі з дітьми різноманітні виховні технології, такі як:  психотехнології, різноманітні ігрові технології. Поміж багатьох інноваційних технологій  у системі дошкільної освіти, що спрямовані на реалізацію особистісно – орієнтованого підходу , найхарактернішою є проектна методика навчання. Проектне навчання завжди орієнтоване на самостійну активно – пізнавальну практичну діяльність дитини під час розв’язання особистісно – значущих проблем. Проектування сприяє підвищенню пізнавальної активності дітей, набуття ними досвіду продуктивної діяльності, колективної праці  тощо. Участь у побудові та реалізації проекту дає дитині можливість експериментувати, синтезувати набуті знання і вміння, розвивати свої творчі здібності та комунікативні навички . Впроваджуючи інноваційні технології в практику роботи з дітьми педагоги проводять тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні, сюжетно – динамічні заняття в залежності від освітніх ліній, обраного напрямку, що забезпечує високу продуктивність діяльності дітей. Під час таких занять діти розкуті, емоційні, , сприймають і вирішують різноманітні пізнавальні та проблемні завдання, дають відповіді на запитання,самостійно роблять висновки та узагальнення, висловлюють судження.

В дошкільному закладі створенні всі належні умови для фізичного виховання дошкільників. Педагоги вдало використовували методи, прийоми, способи організації дітей при проведенні фізкультурних занять, спортивних заходів . Значна увага приділялася проведенню загартовуючих та оздоровчих заходів: ходьба по доріжці, миття рук та вмивання прохолодною водою, гімнастика пробудження, пальчикові ігри, прогулянки при любій погоді.

У кожній віковій підгрупі, за результатами антропометричних вимірювань, наявний листок здоровя вихованців, згідно з яким проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчих заходів.

Рухова активність дітей, порівняно з попереднім навчальним роком, покращилась. Та педагогам варто:

1. Регулярно проводити гімнастику пробудження;

2. Планувати більше спортивних ігор під час проведення прогулянок

Працюючи за програмою виховання та навчання дітей від 2-х до 7-ми років «Дитина» педагоги мали змогу детальніше розкрити компетентнісний підхід та принцип інтеграції до реалізації різних форм дитячої активності: пізнавальної, емоційно-ціннісної, художньо- естетичної, креативної, мовленнєвої, фізичної. Весь навчальний рік ДНЗ працював у напрямку створення належних умов для розвитку гармонійно та різнобічно розвиненої дитини, на формування її особистості, над створенням в умовах дошкільного навчального закладу розвивального життєвого простору, сприятливого для закладання основ компетентності дошкільників.

Два рази на рік проводиться перевірка рівня знань дітей по всіх вікових підгрупах.

Аналіз знань дітей показав :

Рівень засвоєння дітьми старшого дошкільного віку завдань

7 освітніх ліній Базового компоненту дошкільної освіти

За результатами діагностики рівня засвоєння програмового матеріалу дітьми старшої підгрупи можна зробити висновок, що матеріал за всіма освітніми лініями засвоєний в повному обсязі всіма дітьми.

Порівняно з попереднім навчальним роком, у групі зріс рівень засвоєння програмового матеріалу з математики та природознавства, окреслилась позитивна динаміка щодо готовності дітей до школи, про що свідчить підсумковий моніторинг успішності. Варто зосередити увагу педагогів на навчанні дітей грамоті. Програма з навчання грамоти виконана на 80%, а математики – на 87%

Значних результатів досягли з художньо - естетичного розвитку, пошуково - дослідницька діяльність реалізувалась у таких формах роботи як, творчі ігри, досліди, тривалі спостереження, екскурсії.  Ігрова діяльність була провідною діяльністю у всіх видах та формах роботи з дітьми. У грі діти відтворювали знання та моральні уявлення, задовольняли інтерес до навколишнього світу. Але слід підтримувати позитивне ставлення до різних видів ігор, сприяти розвитку рольової поведінки.

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту» працівниками закладу систематично проводиться робота з дітьми села. З метою прогнозування мережі груп дошкільного навчального закладу з урахуванням освітніх запитів населення та створення умов для здобуття дітьми дошкільної освіти робочою групою ДНЗ проведено облік дітей від 0 до 6 років, які мешкають на території обслуговування закріпленої за дошкільним закладом. Результати обліку звірено з даними дитячої амбулаторії, на  підставі  проведеної роботи складено списки дітей від 0 до 6 років, які проживають в селі.Складено та оформлено в електронному варіанті персоніфікований список,  розподілений за роками народження, який  щорічно оновлюється та доповнюється.Дітей неохоплених дошкільною освітою в селі  немає.

Дошкільний навчальний заклад забезпечено нормативно-правовими документами з питань соціального захисту дітей.

 Велику увагу протягом навчального року колектив дошкільного закладу приділив формуванню здоров’язберігаючої компетентності дітей. У кожній віковій групі наявний  листок здоров’я вихованців, згідно з яким  проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи. Ефективність оздоровчих заходів визначалася тим, що поєднувалася тривала комплексна інтенсивна оздоровчо-профілактична робота з корекційно-педагогічними заходами в умовах звичайного режиму життя дошкільників. Дитину оточують кваліфіковані педагоги, медична сестра, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я. Одним із пріоритетних напрямків роботи установи є рухова активність вихованців, вплив її на функціонування органів і си­стем дитячого організму, навчання дітей берегти і зміцнювати своє здоров'я, формування свідомого ставлення до свого здоров'я, оволодіння життєвими навичками здорового способу життя та безпечної для здоров'я поведінки. Фізичні рухові навантаження, що їх дають дітям з ураху­ванням віку та індивідуальних особливостей розвитку, сприя­ють підвищенню рівня оцінки і самооцінки, впевненості у своїх силах. Діти одержують задоволення від виконання того, чого раніше не робили, стають впевненішими. Протягом року  проводились цікаві  спортивні розваги, свята, дні здоров'я. Запровадження чіткої системи фізичного виховання ство­рили необхідні умови для зміцнення здоров'я, гармонійного фізичного розвитку та доброї рухової підготовки дітей. Значна увага приділялась роботі з профілактики захворювань і оздоровлення дітей. Педагогічним колективом була проведена кропітка робота щодо збереження та зміцнення фізичного здоров’я дітей. Впроваджувалась система профілактично - оздоровлювальних заходів, спрямованих на адаптацію дітей до умов дитячого закладу, запобігання захворюваності, зміцнення їх імунної системи.

Вихователі сприяють формуванню, збереженню та укріпленню психічного та соціального здоров’я дітей, вчать дітей жити у злагоді з довкіллям та з самим собою, оптимістично ставитися до життя, навчають культурі поведінки, закладають основи соціальної компетентності дитини, сприяють вихованню свідомого та відповідального ставлення до життя та власного здоров’я, стимулюють потяг до здорового способу життя, орієнтують дітей на гуманістичні соціальні цінності.

Великого значення приділено загартуванню дітей в умовах дошкільного закладу та сім’ї з метою зниження захворюваності дітей. Особливо звернена увага на проведення оздоровчих заходів (загартування повітрям і водою ), попередження дитячого травматизму та забезпечення безпеки життєдіяльності, а також проведення занять як з працівниками, так і з дітьми, з правил поведінки, надання першої допомоги у надзвичайних ситуаціях.

З метою створення безпечних і нешкідливих умов освітнього процесу й профілактики дитячого травматизму в дошкільному навчальному закладі проведені тематичні Тижні знань з безпеки життєдіяльності. Проведено підготовку та  об’єктові протипожежні тренування персоналу закладу.

Цілеспрямовано протягом року проводилась робота з дітьми та батьками з питань безпеки організму та життєдіяльності, яка цілеспрямовано велась за такими напрямками: «Дитина і вулиця», «Дитина і побут», «Дитина і природа», «Дитина і здоров’я».

Цікавими та змістовними були розваги: «Вогонь не тільки друг, але й ворог», лялькова вистава «Кицін дім», «Лісова школа безпеки».

Підсумком роботи з безпеки життєдіяльності дітей було проведення «Тижня безпеки дитини» (жовтень, травень ), метою яких є перевірити засвоєння дітьми знань про поведінку під час надзвичайних ситуацій, поліпшити якість освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя. Кожен день тижня ми присвятили певній темі. На високому організаційному і методичному рівні пройшли заняття, підготовлені вихователями.

Протягом навчального року медичним працівником ФАП та адміністрацією ДНЗ на заняттях з фізичної культури проводились заміри моторної щільності та тренуючого ефекту. Результати замірів свідчать про те, що моторна щільність занять коливається у межах норми від 79% до 95%. Тренуючий ефект відповідав нормі 139-157 уд/хв.

Одним із основних чинників здоров’я дітей беззаперечно є збалансоване харчування. Тому організації харчування дітей у закладі надається вагоме значення. Впроваджується програма виробничого контролю за безпечністю харчової продукції з використанням принципів НАССП.

Адміністрація закладу здійснює постійний контроль за важливими аспектами організації харчування дітей у закладі, зокрема:

  • дотримання нормативно-законодавчих актів щодо організації харчування дітей у закладі;
  • розподіл коштів на організацію харчування ;
  • організація питного режиму для дітей у групах;
  • дотримання режиму харчування у закладі;
  • дотримання технологічних процесів приготування їжі для дітей;
  • дотримання санітарно-гігієнічного режиму на харчоблоці;
  • організація харчування дітей пільгових категорій;
  • запобігання харчовим отруєнням та інфекційним захворюванням;
  • ведення документації щодо організації харчування дітей у закладі;
  • проходження медичних оглядів працівниками.

На постійному контролі також питання: дотримання вимог безпеки (зберігання та використання миючих засобів на харчоблоці, групах, наявність інструкцій щодо використання технологічного обладнання, електроприладів та миття посуду) та ведення документації по харчуванню, виховання культурно-гігієнічних навичок.

Харчування дітей протягом 2020-2021 навчального року відповідало встановленим грошовим нормам. Середня вартість харчування за один день на одну дитину коливалася від 26 грн до 30 грн.  На основі накопичувальної відомості обліку витрат продуктів на одну дитину у закладі щомісячно проводиться аналіз виконання натуральних норм харчування. Основними показниками якості та ефективності організації харчування в дошкільному закладі  є добре самопочуття дітей, відсутність шлунково-кишкових захворювань, позитивні показники антропометричних вимірів дітей.

Питання захворюваності, відвідування та харчування дітей систематично розглядалися на засіданнях при завідувачеві, аналізувалися показники та розроблялися заходи щодо їх покращення.

        Підвищенню якості дошкільної освіти сприяє тісна співпраця з батьківською громадою, спрямована на підвищення психолого-педагогічної культури родин. Допомога дошкільного навчального закладу батькам вихованців з актуальних для родин питань розвитку, виховання та навчання дітей традиційно надається всіма педагогічними працівниками: керівником закладу, вихователями у формі групових та індивідуальних, усних і письмових, на сайті закладу та телефонних консультацій, бесід під час відвідувань сімей, шляхом залучення батьків до співпраці і взаємодії з педагогами у стінах дошкільного закладу тощо. Усі питання, які розв’язував колектив упродовж 2020-2021 навчального року, мали відображення у роботі з батьками.

        Протягом 2020-2021 навчального року заклад працював в умовах карантину згідно наказу 406 МОН України від 16.03.20 р.» Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19» , Постанови головного санітарного лікаря України №42 від 30.07.20 р. « Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в зв'язку з погиренням коронавірусної хвороби (COVID-19 ) », Постанови головного санітарного лікаря України №55 від 22.09.2020 р. « Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину  у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби  (COVID-19) ».

Велике значення узакладі надається естетичному оформленню  приміщення.

Заплановано  наступні ремонтні роботи: пофарбувати споруди та обладнання на ігрових ділянках і спортивному майданчику, зробити поточний ремонт приміщень, пофарбувати  підлогу . 

В поточному навчальному році було замінено дерев’яні віконні блоки на пластикові :  3 вікна в ігровій кімнаті  , 2 -  в спальні , 1 – в їдальні , 2 – в кабінеті директора , 4 – в харчоблоці , 1 – в туалетній кімнаті .

Велика увага приділяється благоустрою території дитячого садка. Протягом 2020/2021 навчального року були висаджені нові квіти та дерева .

Утримання та влаштування території та будівлі закладу відповідає санітарним нормам устрою й утримання дошкільних закладів.                 . Таким чином, річний план за 2020 – 2021 навчальний рік був реальним, дозволив досягти поставлених цілей. Проте в організації освітнього процесу 2021 – 2022 навчальному році залишаються актуальними питання щодо:

- збереження та зміцнення фізичного здоров’я дітей через впровадження нетрадиційних форм оздоровлення дітей та налагодження тісної взаємодії з батьками, дітьми, педагогами;

- систематизації роботи з патріотичного виховання дітей;

- підвищення компетентності батьків шляхом використання ІКТ.       .          Враховуючи аналіз освітньої і методичної роботи у 2020-2021 н.р., досягнення і перспективи розвитку, педагогічний колектив буде спрямовувати свою діяльність на розв’язання пріоритетних завдань:

 1. Формувати активну життєву позицію щодо збереження та зміцнення здоровя дітей в світлі вимог нової редакції Базового компонента дошкільної освіти

2. Продовжувати формувати соціальні компетентності дошкільників через виховання у дітей морально-етичних цінностей та пізнавально – екологічної  компетентності.
3. Продовжувати здійснювати особистісно-орієнтований підхід у становленні цілісної особистості дошкільника шляхом створення розвивального середовища, впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик. 

В.о.директора                                     Оксана МАРКОВА