На засіданні педагогічної ради                                               В.о.директора       Оксана МАРКОВА

Урожайненського ЗДО БМР

(протокол №___ від _________)

Освітня програма

Урожайненського закладу дошкільної освіти ( ясел -садка ) " Метелик " Бериславської міської ради  

на 2021-2022 навчальний рік

 

                                                                                            2021 рік   

Зміст

 

Вступ

Розділ І.  Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання       (набуті компетентності)

Розділ ІІ.  Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічна послідовність їх реалізації

Розділ ІІІ.  Форми організації освітнього процесу

Розділ ІV Cистема внутрішнього забезпечення якості освіти

Додатки:

 Режим роботи закладу дошкільної освіти (додаток № 1);

Вступ

Освітня діяльність в Урожайненському ЗДО БМР  Бериславського району Херсонської області здійснюється  у 2021/2022 навчальному році відповідно до Конституції України ; Законів України « Про освіту »від 23.05.1991 р.№1060-ХІІ(із змінами ) , « Про дошкільну освіту » від 11.07.2001 р. №2628-ІІІ( із змінами) , « Про права дитини » ; Конвенції прав дитини , ратифікованою Постановою Верховної ради України від 27 лютого 1991 р. №789-ХІІ; Положення про дошкільний навчальний заклад ; Статуту Урожайненської початкової школи – закладу дошкільної освіти ; наказів та інструктивно-методичних листів Міністерства освіти і науки України .                                            .               З огляду на провідні принципи української системи дошкільної освіти , які задекларовані у « Національній стратегії розвитку освіти України на 2012-2021 роки » , педагогічний колектив ДНЗ спрямовує освітній процес на реалізацію державного стандарту дошкільної освіти .Відповідно до вирішення ключових завданьу 2020/2021 навчальному році , зазначених в Інструктивно-методичних рекомендаціях МОН України « Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році » програму діяльності закладу буде зорієнтовано на цінності та інтереси дитини , урахування вікових можливостей ,  на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.                                                                                                                                        Освітня програма   Урожайненського  закладу дошкільної освіти  на 2021-2022  навчальний рік розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 615 від 22.05.2012 року.                                                                                                                                                                                                                                                                               Освітня програма окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення вихованцями обов’язкових результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.                                                                                                                      Освітня програма визначає:                                                                                                                                            –       загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності);                                                                                                                                                                                         –      перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічну послідовність їх реалізації;                                                                                                                                              –      форми організації освітнього процесу;                                                                                                      –      систему внутрішнього забезпечення якості освіти.

 

 

Зміст освітньої програми передбачає:                              –    формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;–     виховання елементів природо-доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;                                                                  –     утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;                                                                                                                                   -    розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

Мета і завдання освітньої програми:

–     забезпечення якісної організації та здійснення освітнього процесу у закладі дошкільної освіти ;

–     створення умов, комфортних для розвитку пізнавальних і психічних  процесів дітей, їхньої спрямованості на активність у соціумі;

–     забезпечення реалізації можливостей і здібностей кожної дитини;

–     створення  атмосфери гуманного та доброзичливого ставлення до всіх вихованців, що сприятиме вихованню у них товариськості, доброзичливості, допитливості, ініціативності, формуванню самостійності і творчості;

–    турбота про здоров’я, емоційне благополуччя та своєчасний всебічний розвиток  кожної дитини;

–    максимальне використання різноманітних видів дитячої діяльності, їх інтеграція задля підвищення ефективності освітнього процесу;

–     творча організація (креативність) освітнього процесу;

–     забезпечення шанобливого ставлення до результатів дитячої творчості;

–      єдність підходів до виховання дітей в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї;

–      забезпечення наступності між закладом дошкільної освіти та початковою школою, що виключає розумові та фізичні перевантаження у змісті освіти дітей дошкільного віку;

–      організація психолого-педагогічної підтримки дітей у відповідності з їх віковими та індивідуальними особливостями і здібностями, розвиток здібностей і творчого потенціалу кожної дитини як суб’єкта відносин з самим собою, іншими дітьми, дорослими та світом;

–      забезпечення психолого-педагогічної підтримки сім’ї та підвищення компетентності батьків у питаннях розвитку освіти, охорони і зміцнення здоров’я дітей;                                                                                                                                                                                                                  –    підвищення професійної майстерності педагогів дошкільної освіти.                         Організація освітнього процесу в закладі  у 2021-2022 навчальному році буде здійснюватися відповідно до Статуту за пріоритетним громадянським напрямком . Громадянське виховання за своєю природою – інтегральне, оскільки об’єднує в одне ціле всі сторони розвитку особистості: моральну, трудову, розумову, естетичну, фізичну. Воно формується поступово під впливом навколишнього середовища та інших виховних чинників. Бути громадянином – означає любити материнську мову, свій дім, батьків і усіх людей, природу рідного краю, звичаї, шанувати традиції народу, людську працю, прагнути не лише зберігати  духовні скарби народу, а й примножувати їх. Саме ці проблеми і є визначальними у громадському вихованні дітей дошкільного віку.    Дитина набирається вражень та знань про навколишнє: про близьких людей, про свою милу Батьківщину, які залишають у душі її незабутні спогади на все життя.  З ранніх років закладати в малюка готовність захищати й примножувати здобутки народу, рідного краю. Як відомо, у житті є різні цінності.  Але є й такі святині, які ні з чим не можна зіставити і порівняти. Вітчизна, віданість рідній землі й народові.  Виховання любові до своєї країни ми поєднуємо з поданням дитини елементарних знань про державу і право, про національну символіку – Державний герб, Прапор, Гімн, з вихованням поваги до символів української держави. Ознайомлення дітей зі звичаями, традиціями, народними обрядами .Педагоги ЗДО забезпечують засвоєння здобувачами освіти обов’язкового мінімуму змісту дошкільної освіти на рівні вимог Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти України.                 

                Обов’язковий мінімум передбачає:                                                                                                 -   компетентнісний підхід до розвитку особистості, збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованих бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;                                                                                                                               -   надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості, формування у дітей узгоджувати особисті інтереси з колективними;                                                         - формування у дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду;    -   забезпечення індивідуального особистісного розвитку.                                Забезпечення наступності і перспективності в освітньому процесі між дошкільною і початковою освітою полягає у послідовності чинних програм розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку та освітньої програми НУШ.

В закладі  забезпечено виконання нормативно-правової бази щодо планування та організації роботи з дітьми дошкільного віку:

  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 28.10.2008 №985 «Про затвердження Інструкції з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах»;
  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 N 178 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю;
  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.11.2000 N 522 «Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності»;
  • Наказ МОН України від 20.02.2002 №128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсую чого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів»;

Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України №1/9-36 від 24.01.2007 «Про режим роботи дошкільних навчальних закладів»;

  • Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України №1/9-583 від 04.10.2007 «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади»;
  • Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України №1/9-811 від 17.12.2008 «Про здійснення соціально-педагогічного патронату»;
  • Інструктивно-методичний лист МОН України №1/9-198 від 16.03.12 «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період ;
  • Лист від 19.05.2006 р. № 1/9-349 “Щодо терміну перебування дітей, які досягли шестирічного віку, в дошкільних навчальних закладах;
  • Методичні рекомендації щодо організації роботи з дітьми 5-річного віку в умовах різних форм здобуття обов’язкової дошкільної освіти (лист КВНЗ « Херсонська  академія неперервної освіти» ;
  • «Примірна інструкція з діловодства у дошкільних навчальних закладах» (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.10.2012 №1059).
  • Постанова Головного санітарного лікаря України від 21.05.2020 р.№25      « Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної  хвороби (COVID-19 ».

Розділ І.

Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуття компетентностей)

Освітній процес у  закладі будується на відповідному програмно-методичному забезпеченні та представляє єдиний комплекс освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними   програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.                                                                               Згідно з рішенням педагогічної ради Урожайненського   закладу дошкільної освіти  (протокол № 1 від 21.08.2020 року) освітній процес у закладі здійснюється за наступними  програмами:                                                                                              -         Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (наук. кер. проекту – Огнев’юк В.О., авт. колектив – Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л., Богданець-Білоскаленко Н.І. та ін.);                                                                                                                                                                                                                З метою реалізації Базового компонента дошкільної освіти, вищезазначеної  освітньої  програми та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 року № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» загальний обсяг тижневого навантаження за віковими групами відображено у робочому навчальному плані .

Робочий навчальний план                                                                  

Урожайненської початкової школи – закладу дошкільної освіти Шляхівської сільської ради Бериславського району Херсонської області на 2020-2021 навчальний рік

Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей.      Навчальне навантаження: тривалість проведення занять – спеціально організованих форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно із санітарним законодавством.                                                                       Тривалість одного заняття:                                                                                                                                 у різновіковій групі  :                                                                                                                                                                                        - від 2 до 3 років – до 10 хвилин;                                                                                                                      - від 4 до 6 років –  20 хвилин                                                                                            Фізкультурні заняття для дітей дошкільного віку проводяться не менше трьох разів на тиждень. Форма та місце проведення занять визначаються педагогом залежно від поставленої мети , сезону , погодних умов та інших факторів .                                                     Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.                    Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводяться переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа). Такі заняття поєднуються та чергуються із заняттями з музичного виховання та фізкультури.                                                                                                                                                    Виконання домашніх завдань від дітей педагогами закладу дошкільної освіти не вимагається.